Alma Tadema
Alma Tadema's Oil Paintings
Alma Tadema Museum
8 January 1836 – 25 June 1912. Most renowned painters.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Alma Tadema.org, welcome & enjoy!
Alma Tadema.org
 

REYNOLDS, Sir Joshua
Lieutenant-Colonel Banastre Tarleton

ID: 34743

REYNOLDS, Sir Joshua Lieutenant-Colonel Banastre Tarleton
Go Back!



REYNOLDS, Sir Joshua Lieutenant-Colonel Banastre Tarleton


Go Back!


 

REYNOLDS, Sir Joshua

English Rococo Era Painter, 1723-1792 English painter, collector and writer. The foremost portrait painter in England in the 18th century, he transformed early Georgian portraiture by greatly enlarging its range. His poses, frequently based on the Old Masters or antique sculpture, were intended to invoke classical values and to enhance the dignity of his sitters. His rich colour, strong lighting and free handling of paint greatly influenced the generation of Thomas Lawrence and Henry Raeburn. His history and fancy pictures explored dramatic and emotional themes that became increasingly popular with both artists and collectors in the Romantic period. As first president of the Royal Academy in London, he did more than anyone to raise the status of art and artists in Britain. His Discourses on Art, delivered to the students and members of the Academy between 1769 and 1790,  Related Paintings of REYNOLDS, Sir Joshua :. | Mrs. Musters as Hebe f | Francis Rawdon-Hastings | Captain Robert Ormem gyj | Nelly O-brien | Master Hare |
Related Artists:
carl gustav pilo
Carl Gustaf Pilo, konstnär, målare, född 1711 i Nyköping, död 2 mars 1793 i Stockholm Han studerade vid Konstakademien och för Arenius samt vidare i Tyskland. År 1740 till 1772 bosatt i Danmark, där han utnämndes till hovmålare, professor och direktör för akademien. I Danmark utförde han ett antal porträtt bl.a. av Fredrik V och Juliana Maria samt de kungliga barnen. Efter Gustav III:s statskupp år 1772 blev man i Danmark avogt inställd mot svenskar och Pilo blev helt enkelt tvungen att fly till Sverige. Han bosatte sig i sin barndomsstad Nyköping. Gustav III sökte upp honom med uppdraget, att måla kungens kröning. Pilo försökte avsäga sig det, för han hade ju faktiskt inte varit med vid kröningen och han hade aldrig tidigare målat en gruppbild. Men kungen var envis och han ville ha en motsvarande målning till Ehrenstrahls på Drottningholm av Karl XI:s kröning och Gustav III ville att Pilo skulle måla den. Pilo antog till slut uppdraget och 1782 till 1793 arbetade han med tavlan , utan att bli helt färdig, vilket man ser om man studerar den noga där man på flera ställen på målningen upptäcker flera dubbla ansikten. Dessutom experimenterade Pilo med asfaltsfärg, vilket gör att tavlan uppvisar många större sprickbildningar. Tavlan Gustav III:s kröning hänger på Nationalmuseum och är Pilos kanske yppersta arbete och en pärla i svensk konst. Kompositionen är väl avvägd, koloriten glänsande harmonisk samt de individuella porträtten är briljant utförda. Pilo bör räknas till våra främsta målare och var särskilt skicklig som kolorist, där man ser spår och inflytande från den venetianska skolan och från Rembrandt. Många av hans tavlor utstrålar festivitas detta gäller framförallt den stora kröningstavlan. Pilos betydelse i svensk konsthistoria kan också utläsas i att Postverket vid tre tillfällen använt målningar av P. som motiv vid frimärksutgivning. Bl a utgavs till Pilos 250-årsdag en detalj ur kröningstavlan. Även två av Pilos bröder var också konstnärer, dock med mindre framgång, Jöns Pilo (1707-?) och Olof Pilo (1718-1795).
Nicolas Maes
1634-1693 Dutch Nicolas Maes Galleries Nicolaes Maes, also known as Nicolaes Maas (January 1634, Dordrecht - buried November 24, 1693, Amsterdam) was a Dutch Baroque painter of genre and portraits. Maes was the son of Gerrit Maes, a prosperous merchant, and Ida Herman Claesdr. In about 1648 he went to Amsterdam, where he entered Rembrandt's studio. Before his return to Dordrecht in 1653 Maes painted a few Rembrandtesque genre pictures, with life-size figures and in a deep glowing scheme of colour, like the Reverie at the Rijksmuseum in Amsterdam, the Card Players at the National Gallery, and the Children with a Goat Carriage. So closely did his early style resemble that of Rembrandt, that the last-named picture, and other canvases in the Leipzig and Budapest galleries and in the collection of Lord Radnor, were or are still ascribed to Rembrandt. In his best period, from 1655 to 1665, Maes devoted himself to domestic genre on a smaller scale, retaining to a great extent the magic of colour he had learnt from Rembrandt. Only on rare occasions did he treat scriptural subjects, as in Hagar's Departure, which has been ascribed to Rembrandt. His favorite subjects were women spinning, or reading the Bible, or preparing a meal. While he continued to reside in Dordrecht until 1673, when he settled in Amsterdam, he visited or even lived in Antwerp between 1665 and 1667. His Antwerp period coincides with a complete change in style and subject. He devoted himself almost exclusively to portraiture, and abandoned the intimacy and glowing color harmonies of his earlier work for a careless elegance which suggests the influence of Van Dyck. So great indeed was the change, that it gave rise to the theory of the existence of another Maes, of Brussels. Maes is well represented at the London National Gallery by five paintings: The Cradle, The Dutch Housewife, The Idle Servant, The Card Players, and a man's portrait. At Amsterdam, besides the splendid examples to be found at the Rijksmuseum, is the Inquisitive Servant of the Six collection. At Buckingham Palace is The Listening Girl (repetitions exist), and at Apsley House Selling Milk and The Listener. Other notable examples are at the Berlin, Brussels, St Petersburg, the Hague, Frankfort, Hanover and Munich galleries.
Mauritz F H Haas
Dutch (Resident in US) 1832-1895






Alma Tadema
All the Alma Tadema's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved